Тернопілля: відремонтувати треба 324 км доріг і 363 погонних метри мостів


Поділіться статтею в соціальних мережах:
Мрієте, щоб в Україні були такі ж дороги, як у Євросоюзі? Навіть якщо держава щороку витрачатиме на ремонти шляхів 40 мільярдів гривень, бажаного результату ми доб’ємося лише через 15 років. Такі підрахунки колись робили в «Укравтодорі».

Наразі ж ідеальні дороги – лише мрія. Дорожники, отримуючи мізерне фінансування, «латають» і лагодять усе так, щоб було принаймні безпечно їздити. Про це і не тільки «Терену» розповів перший заступник начальника Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Володимир Хемій.

У 2016 році Тернопіллю потрібно майже 800 млн грн

— Кожної весни українські водії бачать одну і ту ж картину: асфальт на дорогах «тане» разом зі снігом. За кордоном – також є перепади температур і мокрий сніг, але ж там – дороги ідеальні…

— За кордоном такого, як у нас нема, бо там фінансування – інше, набагато краще. У нас — 5 тисяч кілометрів доріг, і торік на них виділили лише 140 млн грн. Можна легко порахувати: на один кілометр припадає приблизно 30 тисяч. І це – на поточний, середній і капітальний ремонти, а також – утримання.

Тернополяни тепер часто їздять за кордон і бачать тамтешні дороги. Я розумію збентеження і невдоволення наших водіїв. Але для порівняння назву лише одну цифру: на утримання кілометра дороги у Німеччині виділяють щороку 135 тисяч євро. Це – лише перевірка, прибирання, догляд за покриттям і дорожніми знаками. Наголошую, на ремонт шляхів йдуть інші суми! І це при тому, які у них дороги. От і порахуйте…

Моніторингом стану доріг в Україні займаються спеціальні проектні інститути. Фахівці уже довели, що усі наші дороги, збудовані у 80-х роках ХХ ст., тобто майже 90% шляхів потребують негайного капітального ремонту, повної реконструкції. Адже при нинішньому навантаженні на дорожнє покриття, суттєвому зростанні потоку транспорту старе покриття просто не витримує.

— ТОВ «Техно-Буд-Центр» незабаром має отримати 300 млн грн на поточний, дрібний і середній ремонт, експлуатаційне утримання автомобільних доріг державного і місцевого значення. Це допоможе виправити ситуацію?

— Служба автомобільних доріг у Тернопільської області дійсно провела тендер. Переможець — «Техно-Буд-Центр». Сума 300 млн грн доволі велика, але вона ще не підтверджена. До того ж, на початку року ми проаналізували стан усіх автомобільних доріг в області. Відтак створили перелік усіх об’єктів, які потребують негайного втручання. Із цими документами ми були на захисті в «Укравтодорі». До уваги наші прохання взяли, але зворотна реакція забарилася.

Так от, на ремонт усіх доріг і мостів, що потрапили до першочергового переліку, лише у 2016 році потрібно майже 800 млн грн. І ми освоїмо все, до копійки, аби тільки дали…

Насамперед до переліку потрапляли найгірші ділянки

— Які методи ремонту ви тепер застосовуєте? Чи маєте таку техніку, яку використовують за кордоном?

— Організація, про яку ви вже згадували — «Техно-Буд-Центр», вона – дійсно дуже потужна. Володіє справді сучасною технікою, що здатна використовувати новітні технології, перевірені за кордоном. Метод холодної регенерації ми вже минулого року випробували на двох ділянках у Тернопільській області. Саме на наших дорогах такий метод є дуже актуальним. Адже у 70-80 роках на Тернопіллі при капітальних ремонтах доріг застосовували дуже багато дьогтів, тобто таких полімерних в’яжучих речовин, які зараз уже не використовують через їхню шкідливість – випари впливають на здоров’я людей. За новою технологією, додають цемент, емульсії і повністю регенерують верхні шари дорожнього одягу.

У чому особливість цієї технології? Добавляються нові білі матеріали – щебенево-піщані суміші. Розрахунки складників на кожну дорогу роблять окремо. Цим ми і здешевлюємо ремонт, і пришвидшуємо виконання робіт. Адже кілометр 9-метрової дороги «тягне» у середньому 12 млн грн. Тобто: зайшли, зняли, перемішали, добавили і вклали новий шар асфальту. У результаті — маємо дорогу, що цілком витримує сьогоднішнє навантаження. Торік ми випробували цей метод на дорозі Доманове-Ковель-Чернівці-Теберлече, біля Лозової. Там відремонтували 1 км 800 м. На тій же трасі полагодили дорогу у Товстому. Весь час ці дві ділянки перевіряємо, і якістю покриття задоволені.

— Давайте повернемося до цифри, яку ви озвучили: 800 млн грн. Якщо ці гроші виділять, які дороги можуть розраховувати на ремонт у цьому році?

— Якщо бути точним, сума становить 790 мільйонів. І перелік – доволі довгий. Адже ми плануємо відремонтувати 324 км доріг і 363 погонних метри мостів, розташованих у різних районах краю. Насамперед до переліку потрапляли ті ділянки, на які найбільше нарікали водії. Більшість об’єктів – державного значення. Причому ми виділяли по 2-3-5 км, адже розуміємо, що на все грошей не вистачить.

До слова, державою на 2016 рік не передбачені капітальні видатки на реконструкцію і будівництво доріг, тому ми зробили ставку на середній і поточний ремонт. Адже при них також можлива заміна шарів дорожнього покриття. Це дозволяють робити за державними нормами. Наприклад, дорога Доманове-Ковель-Чернівці-Теберлече. Ми плануємо полагодити її від межі із Рівненською областю і аж до Чернівеччини. Звісно, окремими ділянками, по кілька кілометрів. Інша дорога – Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам’янка. Це — шлях від Львівщини до межі із Хмельниччиною. Працюватимемо, зокрема, на ділянках: у Кам’янках, на в’їзді у Тернопіль з боку Смиківців. На автодорозі Львів-Тернопіль хочемо полагодити чотири ділянки. Дорога Івано-Франківськ-Бучач-Монастириська. Там – п’ять ділянок. Траса Кременець-Біла Церква. Дорога – у жахливому стані. Ямковий ремонт там треба проводити негайно.

На зимове експлуатаційне утримання доріг – 7,5 млн грн

— А як водіям дізнатися, де планується ремонт?

— Усі ділянки, де потрібно проводити роботи, нанесені на карту шляхів Тернопільщини, розміщену на офіційному сайті Служби автомобільних доріг в області. Будь-хто може зайти, клікнути мишкою і побачити, на якій протяжності планується ремонт і яка сума на це потрібна. Тут проблем немає. Біда в іншому: ми досі не знаємо, скільки грошей на ремонти у 2016-му нам дадуть. Наразі ми отримали лише кошти на зимове експлуатаційне утримання доріг – 7,5 млн грн.

— Але ж це – мізерна сума, навіть на прибирання і аварійний ремонт…

— При нинішніх цінах на матеріали, пальне сума – дійсно мізерна. Але є те, що є. До речі, кілометр капітального ремонту дороги зараз обходиться у мільйонів 20. І то – якщо підходити до всього дуже зважено і рахувати все економно.

В «Укравтодорі» колись робили підрахунки: щороку треба освоювати приблизно 40 мільярдів гривень, щоб через 15 років в Україні були дійсно європейські дороги…

— Чи перевіряєте ви якість ремонту? Знаю, що у водіїв були претензії щодо стану щойно відремонтованої дороги у Мишковичах…

— Звісно, працює лабораторія, яка моніторить якість усіх без винятку матеріалів, в тому числі – сумішей піску і солі для посипання доріг узимку. Окрім того, у нас є спеціальний відділ технічного нагляду і якості виконання робіт. Там працюють фахівці, які отримали відповідні сертифікати. За кожним із них закріплений район. І фахівець веде технічний нагляд за усіма роботами, що ведуться на підзвітній території: якість, кількість, обсягти, фінанси.

Щодо дороги у Мишковичах. Роботи там виконували у 2014 році. Так, дійсно, у 2015-му довелося дорогу поправляти. Ми зробили докладний аналіз допущених помилок. Та ділянка дороги була збудована ще у 1984 році. У нижніх шарах дорожнього одягу був лише фракційний щебінь, а не так, як зараз – піщано-щебенева суміш. Рівень поверхневих вод у цьому місці зараз збільшився. Спеціальні дренажні системи, аби вивести воду із дорожнього корита, ми зробили, але вода, на жаль, вийшла не вся. Оскільки гарантія якості робіт – 2 роки, підрядник усунув усі недоліки за власний кошт. Там, де пішло руйнування, тепер замінили увесь дорожній одяг, вибрали все – до землі. Зима закінчилася. Ми ту ділянку перевірили. Проблем – жодних.

0 комментариев

Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.